tinusencondewereldrond.reismee.nl

Boottrip Lombok-Sumbawa-Satonda-Komodo-Flores

Hallo lieve lezers,

Vanaf Kuta vertrokken met bus naar Padangbai. Volgende dag met ferry in 4 uur naar de overkant richting Lombok. Daar in Sengigi overnacht en de volgende ochtend gestart met de 3-daagse bootrip naar Flores met als hoogtepunt Komodo Island met Komodo dragons!

De boot van Perama was de veiligste en meest comfortabele optie die we konden vinden maar ondanks dat was het een hele belevenis. De eerste dag erg mooi weer. 's avonds geBBQt op mooi strand en gesnorkeld. Nog wat liedjes bij het kampvuur en een 'geweldig dansje' aan moeten leren. De eerste nacht al varende goed doorgekomen op stapelbedjes. Daarna op Satonda in een zoutwatermeer lekker opgefrist en klaar voor de rest van de reis. Onderweg een flinke storm gehad met een bijna compleet zieke groep en zelfs een deel van de bemanning. Ook Tinus moest afzien tot laat in de avond waar we vervolgens in een nat bed plaats konden nemen omdat de boot niet helemaal opgewassen was tegen deze hoeveelheden water! Con was een van de weinigen die zich nog enigszins goed voelde (lees: lekker boekje lezen tussen de kotsende mensen) en 's avonds gewoon weer happie rijst naar binnen gewerkt. Wat een feest!

Na een wat rustigere nacht werden we al vroeg wakker en werden getrakteerd op een geweldige zonsopkomst (zie foto's). Daarna om 7 uur Komodo Island aangedaan en maar liefst 5 komododraken gezien waarvan de laatste 3 niet helemaal wild meer waren. Wat een beesten! Ze lijken lekker lui te liggen slapen, maar dan komt ineens die tong naar buiten, geur wordt getraceerd en actie! Geen spectaculaire verhalen verder........ Daarna weer op de boot, nog even gestopt op een mooi strand met echt supermooi rif, dus weer heerlijk gesnorkeld en veel nieuwe soorten vissen gezien. Onderweg werden we al getrakteerd op meezwemmende dolfijnen en tinus had het geluk een manta te mogen zien die net een koppeltje ging duikelen in het water vlakbij de boot en dus de witte onderkant mogen bewonderen!!! Helaas waren we te laat voor foto's. Die midddag aangekomen op Flores in Labuan Bajo (een van de mooiste duikplekken ter wereld is ons verteld) waar we nu even lekker aan het bijkomen zijn en morgen een duikje willen gaan maken, want die Manta-ray wil Con natuurlijk ook nog zien!

De 6e (oktober) vliegen we naar de andere kant van Flores voor mount Kelimutu een passieve vulkaan met 3 kleurige meren. Jullie zullen vanaf daar weer verder horen van ons.

Reizen is nog steeds geweldig, superleuke mensen ontmoet (boot was wederom 'kamp holland'). We houden het nog wel even vol zo......

tot de volgende blog (als het 'too much' wordt moeten jullie het wel zeggen he!!!!) We weten dat het slecht weer is in Nederland.........dus......

Liefs Tinus en Con

marian wijnen.

Hallo Conny en Tinus,

Jullie verhalen te veel???? NEE echt niet ze zijn geweldig en dan nog met die mooie foto's.
Het weer was wat minder maar nu even een heel klein nazomertje van 2 dagen 22 graden.
Maar het is ook al oktober. Volgens mij is voor jullie het tijdbestek soms wat minder maar dat is heerlijk volgens mij.

Groetjes en blijf genieten Marian. ( Herstel en Balans)

Andre

Het was inderdaad ouderwets 'gezellig' op het schip. Veel plezier verder met reizen en wie weet zien we elkaar nog.

ps. kon je niet vinden op facebook, maar zal vast wel goedkomen als iedereen geconnect is...