tinusencondewereldrond.reismee.nl

Nicaragua

¿Hola,

Na El Salvador zijn we vorige week in Nicaragua aangekomen in de hoofdstad Managua. Ondanks dat deze stad bekend staat als de veiligste hoofdstad van Centraal Amerika voelden we ons er na een overnachting niet zo heel goed op onze plek en zijn we meteen doorgereisd naar Granada. Daar hebben we afgelopen week doorgebracht in een heerlijk hostel met zwembadje waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt, want ook Granada is niet veel koeler dan de kust van El Salvador....

Nicaragua is een mooi land met veel water en omringd door vulkanen. Helaas is het een ontwikkelingsland die tot voor kort gelden nog in oorlog was waardoor de bevolking heel erg jong is (en minder kleurrijk als bijvoorbeeld Guatamala), en er ontzettend veel kinderen aan het zwerven en bedelen zijn. Best wel triest......maar goed wij hebben dan ook alleen maar de grote stad gezien......

Onze dagen beginnen op tijd met wat door de straatjes lanterfanteren op zoek naar ontbijt. Wanneer het te heet begint te worden zoeken we een internetcafe met airconditioning op en besteden we enkele uren achter een schermpje, want er moet weer gesolliciteerd gaan worden! Het is best lastig om weer wat op papier te krijgen wat niet over reizen gaat! Gelukkig hadden we vooraf thuis al wat op papier gezet, maar toch vinden we wat we zo´n 8 maanden geleden hebben geschreven nu alweer achterhaald! Maar we zijn alweer goed bezig.........Dus daarna lekker hapje eten, siesta houden in een hangmatje, of in het zwembad, of in een heerlijke schommelstoel, want die hebben ze hier echt overal!

Later op de middag, als de zon wat minder fel is, wordt het tijd voor wat ¨fotokes trekken¨(geleerd van onze belgische vriendinnen in Laos) en wederom op zoek naar een plek waar we ´s avonds een hapje willen eten. Na een paar tona-tjes (lokaal biertje) worden de oogjes alweer zwaar en dus bedtijd! Hoezo saai en sleur!? Heerlijk!!!!!

Dit ritme is 1 keer onderbroken voor een bezoekje aan Masaya vulkaan op zoek naar LAVA! De bedoeling was dat we die avond sunset zouden kijken over de santiago krater waarvandaan de groene papagaaitjes opvliegen, gevolgd door een grottentoer door de lavatubes met vleermuizen die uitvliegen en als hoogtepunt gloeiend lava in het donker zien!!!!! Helaas besloot de aarde toen om eens flink te gaan schudden met alle gevolgen voor Japan. En omdat de tsunami ook aan de pacific kust van centraal amerika zou aankomen is het park eerder gesloten. Dit omdat de druk van een vloedgolf kan resulteren in druk op een lavakamer en daardoor verhoogde kans op explosies. Dus daar ging onze night toer!!! In plaats daarvan gingen we vanaf een veilige afstand naar een mooi meer kijken. Achteraf niet helemaal nodig omdat de vloedgolf uitbleef en de vulkaan dus rustig bleef.............waarschijnlijk gaat er weer vanalles gebeuren als wij het land weer uit zijn!

Morgen vertrekken we alweer naar Costa Rica het laatste land in Centraal Amerika voor we naar de caribben vliegen voor de zeiltrip van 3 weken. We hopen in Costa Rica nog wat meer dieren te gaan zien en beginnen in de regio Monteverde/Santa Elena wat wat hoger gelegen is midden in het regenwoud en daardoor wat koeler.....maar daarover de volgende keer weer meer!

Heel veel warmte vanuit zonnig Nicaragua,

Martijn en Conny

Thomas

Succes met het solliciteren! En de hele vervelende sleur. :P Wij hebben het hier ook heeeeeeeel zwaar!

Arjan langerak

Zo kom je nog eens ergens leuk om het van afstand allemaal te volgen een hele goede reis verder en behouden vaart groet Arjan & Betty

Janneke

tja ik ben benieuwd welke sporen jullie nu weer achter laten als jullie het land verlaten.
de gekleurde huisjes zien er super uit zeg. hier in de van der laenstraat hebben de buren dat ook geprobeerd :) alleen dat resultaat is natuurlijk stukken minder mooi.
als jullie eenmaal terug in NL zijn liggen jullie dus alweer in die luie hangmat te chillen begrijp ik? :p

anneke

Hey Conny & Martijn,
Leuk om steeds jullie reisverhalen te lezen!
20 februari zijn wij de trotse ouders geworden van een dochter, Valerie (Anna Aafke).
Echt een heerlijk meisje, we zijn super gelukkig met haar.
Liefs Anneke

Gert en Marja

Hoi,
Leuk om jullie verhaal te lezen en de foto's te zien.
Wij vertrekken morgen weer naar Nederland na 4 weken Nieuw Zeeland.
Het was fnatastisch, veel foto's gemaakt en straks thuis dus selecteren. En veel in de hot pool gezeten met een echte Maorie, we stinken nog naar mud......
X en succes met de sollicitantes

mark femke minke en marrit

he liebe leute

ja dat is alweer een tijdje terug, maar ach tinus je weet hoe dat gaat. Heb net even een update gedaan van jullie verhalen (lekker blijven typen con), mooie verhalen en kiekjes hoor. Wie maakt de foto's eigenlijk?
Vond vooral de foto's van de natuur in guatamala erg mooi. Schrok wel toen ik tinus in blote body zag,want wat is die dik geworden zeg!!!!!
Zoals jullie weten is hier de familie uitgebreid met een mooie dochter Marrit. Ze doet het geweldig en is een hele lekkere rustige meid wat erg fijn is voor ons want 2 van die tornados in huis zou wel een beetje veel van het goede zijn. Kortom het gaat super hier met z'n 4-en we zijn echt een lekker gezinnetje.
Wie weet tot snel
groeten MFMM