tinusencondewereldrond.reismee.nl

Zeiltrip caribbean; St. Lucia, Martinique en Dominica

Goodmorning/Bonjour lieve lezers,

Na een hectische vlucht via Miami naar St. Lucia met kwamen uiteindelijk 20 uur later en pas op 31 maart aan in St. Lucia. Tot nu toe is American Airlines met stip de kwalitatiefslechtste en minst klantvriendelijke vliegmaatschappij tot nu toe!

De aankomst in st. Lucia voelde weer helemaal goed!!!. De taxi bracht ons via een rondrit door st. Lucia naar Rodney bay waar de boot voor anker lag.De kennismaking met kapitein Norman en vriendin (en eerste maat) Alison verliep soepeltjes ondanks alle gemengde verwachtingen die we hadden na lezen van de website en blogs......en we voelden ons meteen thuis op de boot..... We slapen de komendedrie weken in de voorste cabine in de punt van het schip waarin het grootste luik zit en het langste bed.....het heeft zo z'n voordelen dat tinus lang is!!!!

De volgende dagen wat op het strand gelegenen de mooie omgeving vanst. Lucia verkend. Het wachten was op de derde bemanningslid (Jessica, uit California U.S.A.) die een paar dagen later als ons arriveerde in St. Lucia. De komende twee weken zal dit de volledige bemanning zijn......lekker veel ruimte dus!!! Na een proefzeiltripje van enkele uren naar de andere kant van St. Lucia waren we allemaal goedgekeurd en hebben we vervolgens nog twee nachten in Marigot bay (waar dr. Doolittle is opgenomen) doorgebracht waarna we de volgende dag uitzeilden naar Martinique. De eerste keer dat we op open zee zeilden!!! Met 20 knopen wind en alle vier de zeilen uit haalden we een snelheid van9,5 knopen en waren we 7 uur later in Grand Anse d'Arle, Martinique!!! Dus euro's pinnen en frans oefenen!!!!

Onze eerste indruk van Martinique is wat dubbel aangezien we die dag erachter kwamen dat de pinpas van Con gescimd was in Costa Rica.....dus rekening blokkeren en de volgende dag aangifte doen! Toen bleek dat tinus z'n pas ook gescimd was dus die ook geblokkeerd!!! Nu kunnen we dus niet meer bij onze rekeningen!!! Gelukkig hebben we nog onze creditcards dus we redden het wel tot onze terugkomst, maar nu beseffen we wel hoeveel mazzel we tot nu toe hebben gehad.......... maar goed, de bank wilde dat we aangifte gingen doen in het land waar we op dat moment waren. De aangifte in Martinique was eenenorme aanfluiter......na twee uur wachten werden we eindelijkte woord gestaan door een agent van de gendarmerie die ons inrazendsnel frans duidelijkprobeerde te makendat we moesten bewijzen dat we toch echt niet zelf die transacties in Colombia (zijn we dus echt niet geweest...) hebben gemaakt....... Wij geprobeerd in gebrekkig frans, en met hulp van een andere (wel aardige) agent in burger die engels sprak, duidelijkte maken dat we niet in colombia waren geweest en nu niet meer bij onze rekening konden voor een afschrift o.i.d. omdat we dieZELF geblokkeerd hadden.....toen hij zag dat we nog onze passen hadden (ze waren dus niet GESTOLEN) wilde hij ons helemaal niet meer geloven........Argh!!! Dus voor nop zitten wachten en gefrustreerd weer terug met de ferry naar de boot......

De dagen erna meer van Martinique gezien,onder andereSt. Pierre een heel mooi karakteristiek frans dorpje aan de voet van een vulkaan. In 1902 is dit dorpje door een vulkaanuitbarsting getroffen en daarna weer opnieuw opgebouwd. Bijna alle mensen waren toen om het leven gekomen. Ook hebben wenog een dag een auto gehuurden zijn we met z'n vieren (kapitein bleef aan boord)de oostkant van het eiland rondgecrosst.Zie foto's voor details.....

Afgelopen zaterdag hebben we Martinique achter ons gelaten en zijn we verder noorderlijk gezeild naar Dominica. Het weer was wat onvoorspelbaar waardoor je beseft dat zeilen op open zee toch echt wel wat anders is dan op een meer.....

Net als in St. Lucia is Dominica weer engelstalig enzijn caribbische dollarshet betaalmiddel.Dominica isminder toeristisch en minder ontwikkeld danst.Lucia. Zelfs de hoofdstad Roseau doet heerlijk kneuterig aan en iedereen spreekt grappig creools engels (wat we kennen van de malibu en sisi reclames.....). Tevens is het onderwaterleven hier rijker waardoor er weer volop kan worden gesnorkeld!!!! Met name de bubbels die uit de hot springs uit ondergrondse kamerskomen zijn erg grappig om onder water te zien....ze noemen het dan ook champagne....Onderwaterfoto's maken we de volgende keer dus die houden jullie nog te goed!

Ondertussen genieten wij nog even van de rum, zouk en kubuli.......de tijd gaat nu echt heel snel!!!! Het volgende blog meer over Dominica,de terugweg naar St. Lucia en de tocht naar St. Vincent en de Grenadines......

heel veel liefs van een ondertussen echt poepbruine,

Tinus en Con

Marian Wijnen.

Leuke en minder leuke verhalen.
Dat de bankpassen van jullie alle 2 gescimd zijn. Heel vervelend.
Maar als het goed is word dat allemaal opgelost en krijg je alles vergoed wat anderen met jullie geld gedaan hebben. ( eigen ervaring helaas ).
De datum van terugkomst komt akelig dichtbij maar daar zullen we het maar niet over hebben.
Veel plezier nog en genieten en dan weer welkom in een hopelijk warm Nederland.

Groetjes Marian.

Sandra

Ola Dushinan,
Straks naar de Grenadines (St Vincent, Bequia en Mustique) laatste twee zijn mooie en graphite eilandjes. Mustique heeft mooie stranden die grenzen aan huizen van de Bristse Koninklijke Familie, Tommy Hillfiger. Was daar zelf begin 2000, tijdje geleden dus, doe ze de groeten ALS je ze tegen komt. Hahaha de eilandjes van het Bananenbrood!!! Heerlijk!!! Geniet nog even van de laatste weken!!!
Xxx San

Michelle Lamain

Hey mooie verhalen. Balen van die pasjes, maar mag de pret niet drukken! Wat een mooie foto's. Zit nu op mijn werk ff jaloers te zijn haha. Geniet er nog maar extra van! Time flies!.....xxx

Heleen

mooie verhalen weer (behalve die pinpas fraude dan..), lekker in de caribbean nu, genieten! Voor je het weet ben je weer in NL (maar hier is het ook leuk hoor! )

gonny de Vries

hey Con en Tinus,

Heb nog niet eerder geschreven, sorry. Maar wat geniet ik iedere keer weer van jullie verhalen en foto`s. (zal ik straks nog gaan missen). Geniet er nog even van. Goeie reis en howdoe.