tinusencondewereldrond.reismee.nl

Khao Sok en Penang (Maleisie)

Helo lieve lezers,

Daar zijn we weer! Na Koh Tao hebben we de ferry en bus naar Khao Sok national Park genomen en daar 5 heerlijke dagen gehad. Onder andere een 2 daagse jungletrip gedaan met een boot naar bungalowtjes op het water waar we sliepen (wel primitief, maar stukken beter dantoen met deChang maijungle-trekking).'s Avonds vanuit bootje dieren gespot (uilen, waterslang en mountdeer (soort mini-hertjes) nou ja, je zag meestal alleen maar ogen..........die uilen en slang waren wel gaaf.....foto's zijn niet echt gelukt, sorry. Dusjullie moeten het maar van ons aannemen..... 's ochtends op tijd gewekt (uurtje of 5) door heerlijke junglegeluiden en na een verfrissende duik in heldergroen water weer in de boot om aapjes te gaan kijken.... Veel aapjes gezien, ook grotere apen (baboons) gehoord, maar die lieten zich helaas niet zien. Veel makapen en bavianen in alle kleuren en maten. Verder nog wat varanen op de boomstammen die aan het zonnen waren..... Hier zijn wel foto's van...die volgen later nog....... Na ontbijt een jungle trip gemaakt van ca. 2 uurtjes naar een mooi uitkijkpunt. De eerste dag was er een trekking naar de grot van ca. 4-5 uur waar Tinus alleen heen is gegaan met de gids en groep aangezien Con het helaas in haar rug heeft gekregen (al een tijdje.....sinds aankomst op koh tao eigenlijk al, beetje eigenwijs geweest en toch de backpack niet op de back willen dragen over een lange wiebelsteiger........wat wil je nu na 6 weken zonder Zumba!!!!!...........had je kunnen verwachten toch?) Maar goed wel balen!!!! Gelukkig grote doos ibuprofen van huis meegenomen!!! Maar in Khao sok dusverstandig geweest........Tinus heeft daar verschillende spinnen, vleermuizen en ander ongedierte gezien............Con heeft alleen de foto's gezien.............Conclusie: Con heeft een goede keus gemaakt!!!! Wederom leuke groep gehad en leuke contacten aan overgehouden en weer nieuwe nederlandse boeken....fijn!!!!

Na ons jungle avontuur zijn we doorgereisd naar Maleisie en zitten nu in Georgetown, op het eiland Penang. Georgetown heeft net als Luang Prabang hele mooie oude koloniale huizen en gebouwen. Watnu erg opvalt toen we Maleisie binnen kwamen.....dat is dat de mooie oranje gewaden van monniken zijn vervangen door kleurrijke hoofddoeken en gewaden van de moslims en Indiase culturen hier in Maleisie......zeker in Chinatown en Little India (zie foto's).

Hier blijven we nog wat dagen om wat meer van Penang te gaan bekijken en om die rug van Con wat rust te gunnen....want straks willen we richting de Cameron Highlands en de Taman Negara Park en dan moet er weer geklauterd enzo worden.......

We houden de uitgebarsten vulkaan in Indonesie en de aardbeving in Nieuw-zeeland in de gaten maar voorlopig zitten we hier goed!!!! Dus 'no worries' !!!!!