tinusencondewereldrond.reismee.nl

Cameron Highlands en Perhentian Islands (maleisie)

Hallo lieve lezers,

Ondertussen alweer bijna 2 maanden weg van Nederland maar nog lang niet reismoe....gelukkig! Die rug van Con is weer hersteld en gaat zodadelijk weer een trip van 8uur in de slaapbus meemaken naar Kuala Lumpur.....bedankt voor al jullie lieve bezorgde berichtjes......en goede tips enzo.....Ik mag nu eindelijk m'n backpack zelf weer dragen van Tinus......

Maar eerst nog over Cameron Highlands....heerlijk die 5 graden verkoeling en mooie bloemen en vlinders. Verder jungletrailtje gelopen langs waterval en de dag daarna een georganiseerde trip langs theeplantage en door stuk oeroud regenwoud...met vleesetende planten!

Daarna naar Perhentian Islands waar we afgelopen 4 dagen hebben doorgebracht op zee en strand! Het weer was echt te gek......veel gesnorkeld...veel gezien.......Koraal is vergelijkbaar met wat we zagen in Thailand maar hier zijn veel meer en grotere beesten! schildpadden, blacktips (rifhaaien) complete families van Nemo en enorme bultneus papegaaivissen gezien. Duiken hebben we niet gedaan gezien het feit dat al het opervlakkig gelegen koraal afgeschermd wordt en alleen toegankelijk voor snorkelaars.....laat dat nou net het mooiste stuk zijn!!!!! Verder hebben we afgelopen week op een bijna gesloten eiland gezeten i.v.m. suikerfeest die volgde op de Ramadan en toch 80% van het eiland is moslim!

Mocht je eindelijk een plekje hebben bemachtigd in een restaurant die wel open was dan was de keuze uit menu erg gering omdat ook de leveranciers van het eiland natuurlijk gesloten zijn!!! Ja, eilandleven..........heeft ook wel iets! In ieder geval waren de snorkelplekken en de verlaten baaien ook echt rustig en verlaten.........

Foto's volgen zodra we in Kuala Lumpur zitten omdat de computers hier niet echt met de tijd zijn meegegaan.........ook nog die van Penang enzo......

Time flies when your having fun!!!!

liefs Tinus en Con

Sander

Potverdikkie eddie en con wat een mooie verhalen! Nu zal ik jullie eens effe lekker maken: Wij hebben afgelopen zaterdag heerlijk gewokt bij de chinees in Ede met de whole family. Het was weer ouderwets gezellig en lekker gebunkerd. Daarnaast bloeit de tuin hier als een malle en de stenen bakken houden het super. De planten groeien goed door al het water hiero (pokke regen). Daarnaast heeft gertos weer een nieuwe burgerlijke bak gekocht dus die is helemaal up to date afgezien van de labrador. Thomie is net terug uit blow paradise ( oost blok landen) en jan en San doen het ook nog steeds lekker. Pa en ma zien er puik uit en die nemen gelukkig opa en oma op sleep touw. Ze vonden het trouwens geweldig dat jullie belde.

Werk gaat allemaal super alleen 1,000 FTE is wel veel maar ja grijzer en kaler kunnen we toch niet worden. Poko poko en ik hou jullie op de hoogte met het nieuwe volleybal seizoen. DSie gaat bijna starten.

Jokeerssssss!!!!

Gert-Jan

Burgerbak? Of jaloezie!
Vakantiegangers: hier idd alles prima. Keuken zit er in net als de vloer in de woonkamer. Het eten was helemaal niks aan ;) en Sander merkt nu eindelijk wat werken is!!! Wen er maar aan.

Fijn om te horen dat jullie als een speer gaan!
We blijven jullie volgen!!!

JP-Ina-Marleen-Kasper-Lennard

Ha toppers, eindelijk een berichtje van de Deuts! Wat gaat de tijd snel, al weer 2 maanden voorbij van jullie prachtige avontuur. We volgen jullie uiteraard constant en genieten van de verhalen en foto's. Hier alles wel, lekker druk allemaal, maar gezond. Genietze verder en take care!

Noortje

Hallo Wereld reizigers!!!
Wat een verhalen allemaal en wat een mooie foto's.Daar kom je echt van tot rust en geniet je er ook heerlijk van.
Ongelofelijk allemaal hoor! Jaloezie een beetje, mar gun het jullie uiteraard va harte. ik mis je gezelligheid hier zo wel bij Zumbales.Ik wens jullie ongelofelijk veel moois te zien en mee te maken.Ik blijf jullie volgen met jullie mooie verhalen.