tinusencondewereldrond.reismee.nl

LakeToba en Bali

Salamat Dalam lieve lezers,

Lake Toba en Samosir eiland staan bekend om de Batak huizen van de oude Batak bevolking (ookwel koppensnellers). Op zich is het eiland echt supermooi gelegen tussen vulkanisch gebergte met watervallen en in een blauw meer, echter we hadden niet zo heel goed weer. Dus na een dag internetten en uitzoeken hoe we onze reis verder wilden plannen omdat het regende begonnen we ons enigszins onrustig te voelen...... Gelukkig werd het droog en hebben we snel nog even een motorbike gehuurd en naar een uitkijkpunt gecrosst. Onderweg nog thee en koffie gedronken bij een local die dit zelf verbouwde en ons daarvan wou laten proeven.....niet slecht!

De dag erna was het iets beter en ondanks dat we die dag alweer vertrokken toch nog even 2 uurtjes rondgecrosst en wat meer van het eiland kunnen zien.....(o.a. batak museum....jaja er wordt ook nog cultureel gedaan)......Daarna op de ferry gestapt en na 4 uur hobbelen in Medan (hoofdstad van Sumatra) gestopt voor een overnachting in een 'villa' bij een nederlandssprekende eigenaar van indonesische afkomst. Helaas was de villa al enigszins vergane glorie, maar wel een goede indruk kunnen krijgen hoe de 'rijke indonesiers' erbij zitten en hun manier van leven (inclusief een 'meid' voor het huishouden).

Volgende dag een vlucht via Jakarta naar Bali waar we nu alweer 2 dagen in Kuta zitten. Nou is Kuta niet echt leuk om te verblijven (toeristischen erg druk) maar wel ideaal om te leren golfsurfen!!! Tinus stond al bij de eerste de beste golf en gaat nu al voor de gevorderde golven terwijl Con nog even op het strand blijft rondhangen....en foto's maken natuurlijk!!!! Misschien eerst nog even een bodyboard proberen......

Morgen vertrekken we verder landinwaarts richting Lombok waar we overmorgen de ferry pakken om vanaf 30 September een 3 daagse boottrip te gaan doen naar Flores via Sumbawa en Komodo. Inderdaad de bekende komodo-draken spotten!!! Daarna Flores nog verder bekijken, want dat schijnt ook echt een mooi eiland te zijn (incl. duiken en vulkanen beklimmen is de planning). Jullie horen het wel weer als we weer terug zijn. En dan nadert al snel het vertrek uit Azie en door naar Australie (vlucht naar Darwin is op 12 Oktober)!!!

Foto's uploaden is hier nog niet zo gemakkelijk, maar we doen ons best!!!! Die apen komen er aan!!! evenals de hoeden enzo!!!

Terimah Kasih voor jullie lieve reacties en blijf vooral meereizen!!!!

Liefs Tinus en Con

Anouk

He Lieve Martijn en Con,

Het is steeds een feestje om met gezonde jaloezie jullie blogs te lezen. Zo gaaf wat jullie allemaal doen. Geniet er nog maar lekker van want de tijd vliegt!

Liefs,
Anouk

gertie berghuis

héééeeee Conny en Martijn
Wat een lieve apenhandjes om die tros bananen:
Ik hoop niet dat ze hier apenhandjes eten .Maar ik begrijp dat er veel goede zorg is voor herintreders in de jungle ;dat ken ik alleen van tv -docu's en nu zijn jullie er getuigen van .
En wat een leuke foto van twee stralende mensen in sarongkledij super Conny met die mooie hoed en big smile!!
ik heb nu even mijn achterstand ingehaald want lang geen tijd kunnen nemen voor jullie blog maar nu in een regenachtig NL wel.
ga lekker verder doe ik hier ook
grt grt gertie