tinusencondewereldrond.reismee.nl

Flores: Duiken (komodo) en 3-kleurige meren (kelimutu)

Hallo Lieve lezers,

Dit is het laatste blog vanuit vriendelijk Azie. Morgen vertrekken we namelijk naar AUSTRALIE!!!! Samengevat vonden wij Laos en Indonesie het mooist, fijnst, lekkerst en goedkoopst van alle 5 landen die we hebben bezocht. Mooiste strand: Perhentian (maleisie). Mooiste dieren (boven water): Maleisie en Indonesie. Vriendelijkste mensen: Laos en cambodja. Makkelijkste te bereizen: Maleisie en Thailand. Mooiste onderwaterwereld: Maleisie en Indonesie.

Maar even terug naar Flores..... In Labuan Bajo hebben we 4 duiken gemaakt en we moeten eerlijk bekennen dat dit toch echt beter en mooier duiken is dan Bonaire.... En ook behoorlijk wat uitdagender..... Maar zoals onze instructeurs op Bonaire ons goed hebben aangeleerd bleven Tinus en Con ook onder water onafscheidelijk dicht bij elkaar want dit was zeker nodig met de nodige variaties in stromingen o.i.v. getij. Kennisgemaakt met driftduiken en door 'grotten' gezwommen. Echt super gafe duiken omgeven door alle variaties in vissen/haaien/roggen en koralen......Zelfs nog gedoken met een oude bekende uit Bonaire die voor Belmar heeft gewerkt toen wij net van Bonaire vertrokken waren......

Daarna vertrokken naar Ende om vanaf daar met de bus naar Moni te gaan. Dit allemaal i.v.m. de bekende natuurwonderen van de 3 kleurige meren...... Helaas was het weer niet denderend en kreeg Tinus last van een buikgriepje, maar ondanks dat het bezoek aan Moni wel waard geweest. Al was het afzien als je ziek op bed ligt zonder electriciteit en in het donker een toilet zien te vinden die je doorspoelt middels een bakje water. En af en toe zelfs geen water.......hmmmmm...... ik denk dat jullie de foto's maar gewoon even moeten bekijken.....

Nu weer terug in Bali is Tinus weer topfit en wordt er weer volop gesurft (lees: golfsurfen). Vandaag zelfs om 6uur opgestaan voor een surfsessie bij sunrise......Con hield het voor gezien en draaide zich nog eens om in kingsize bed. Ja we doen heel even luxe want na vannacht is het weer kamperen geblazen voor de komende 3-4 maanden!!!! Vandaag ook nog met motorbike wat meer van Bali gezien en naar uluwatu tempel en surfstrand gereden.....tempel zelf maakte eigenlijk geen indruk (maar wat wil je na Thailand en Ankor Wat) maar de surfspot daarentegen, echt heel uniek.....zie foto's

Tot het volgende blog vanuit Down Under...

Liefs Tinus en Con

Margreet

Tinus de poepindonees!! Wat ellendig... Maar wat een waanzinnige golfsurfstek zeg! In nederland genieten we nog van de laatste beetjes zon, maar vannacht heeft het al op plaatsen gevroren. Is toch niet normaal?!
Ik hoop dat jullie hebben genoten van jullie laatste nachtje droombed en overige luxe. Kamperen is toch veel romantischer :-). Goede reis en geniet van Australie!! Dikke zoen.

Stefan

Ik was ff bang bij het lezen, dat je foto's van M's toiletprestaties ging laten zien...maar gelukkig het zijn alleen hele mooie foto's om ons verder jaloers te maken.

Groetjes

Janneke

jaloers ben ik ook! tjonge jonge zeg, wat een mooie foto's en verhalen. Echt zo onvoorstelbaar. die foto op Bali is wel echt om in te lijsten. wat een pracht omgeving. Op naar Australië waar jullie weer een hoop nieuwe dingen te wachten staat. Veel plezier

Klaas

Ben wel jaloers op jullie als ik die prachtige foto's zie.
Martijn weer helemaal in zijn sas natuurlijk op het surfboard! Zo herken ik je tenminste weer.
Op naar Australië. Dinsdag 19 okt. vertrekken wij naar Nieuw Zeeland, zijn we voor 4 weken buren, hard schreeuwen, misschien horen we elkaar. Heel veel plezier bij de Aussies en ik ben benieuwd naar jullie belevenissen daar.

groetjes Mia en Klaas

Maria Bongers (afd 2)

Hallo Conny en Tinus
Super om jullie verhalen te lezen, en die foto's zijn inderdaad jaloers makend!!Ben dadelijk al benieuwd naar "Down Under" of we er iets van herkennen. Veel plezier weer verder en geniet ze!
Groetjes Maria

Michelle

Leuk naar Aussie! vergeet niet 'ons 'op te zoeken in het cafe in Daily waters..Ben benieuwd of jullie t vlaggetje vinden. Hier alles okido. Zijn druk bezig met het huis. gr, mies

Gert-Jan

Parasail boat still on the run:

Oma Van den Brink

Lieve Conny en Martijn,
Hier een berichtje uit B'kom van oma van achter mijn eigen computer. Knap he!! Wat maken jullie een prachtige reis, die ik nu zelf kan volgen via internet.
Liefs,
Om en op afstand ook van oom Dolf

rik en dees

have fun down under. wij zijn nog weekie in bali en gaan dan de 26ste