tinusencondewereldrond.reismee.nl

Australie: Northern Territory

Goodday mates,

Eindelijk weer een bericht van tinus en Con. Ga maar vast goed zitten en zeg alles voor de komende 30-60 minuten maar vast af want het wordt waarschijnlijk een lang verhaal........

Bijna 2 weken geleden zijn we aangekomen in Darwin vanuit Bali. Wat een cultuurshock!!!! Wat een rust en ruimteen wat is alles schoon en georganiseerd vergeleken met Indonesie! We moestendaar wel even aan wennen! Net als de grote supermarkten waar weer echt alles in verschillende soorten en smaken te verkrijgen is! De dag erna meteen de camper opgehaald en die is versierd met een grote rode draak!!!!! Helaas kregen we niet de camper die ernaast stond met een vetteauto met surfboards on top als decoratie! Na uitgebreide inspectie van onzekampeerkoninghebben we nog watdingen aangeschaft en de koelbox volgeladen vertrokken richting Litchfield NP. Dat ligt ca. 1 uur rijden van Darwin af. Dus we begonnen rustig aan!!!! Die nacht al meteen gevoeld datwe wat meer aan ventilatie moesten doen, want in het noorden koelt het 's nachts nauwelijks af rond deze tijd. En overdag is het toch zo'n 35graden!! Dus dat was weer zweten geblazen, en we dachten toch dat we al wat aan de temperatuur gewend waren geraakt!!!! Maargoed, de volgende dag de klamboe opgehangen zodat de deuren open konden blijven 'snachtsen dat was meteen stukken beter. Die klamboe is echt nodig!!! Overdag heb je vliegen, die zoemen alleen maar en zitten irritant vaak bijof in je neus, mond en oren, maar dat went!!! Maar na de sunset komen de muggen en zoals de meeste van jullie wel weten, die vinden m.n. Con een erg smakelijk hapje...... Op 1 plek werd zelf Tinus het te gortig en zijn we met sarong over het hoofd naar toilet gerend, onder de douche gaan staan waar vervolgens de muggen ons ook wisten te vinden en van nood maar om half 8 het bed met klamboe ingedoken!!!! Maar genoeg over insecten!!!!

Litchfield en Kakadu waren erg mooi, zie foto's. Ik kan er nog veel meer over vertellen, maar dat wordt echt een lang verhaal. Al met al zijn we 2 dagen in Litchfield NP en 3-4 dagen in Kakadu NP geweest en daarna na een laatste keer goed eten en benzine inslaan vertrokken richting outback. In10 dagen tijd meer dan 3000km gereden!!!! Onderweg leuke plekken gezien en de camper wordt steeds meer aangepast aan onze wensen! Ondertussen is het onze 'thuis' geworden........

Kamperen in Australie is echt een luxe vergeleken met andere plekken! Elke 50 km is er een rustplaats voorzien van toiletten en BBQ en die zijn echt schoon!!!! (zeker na wat je gewend bent van de squattoiletten in Azie). En de campsites hebben over het algemeen een BBQ plaats en toiletten en warm water douches!! Zelfs in de middle of nowhere!!!

De wegen zijn goed aangelegd, zelfs in de outback! Helaas mogen we de onderharde wegen niet op met onze 2WD Camper, maar ik denk dat we op deze manier ook nog wel genoeg te zien krijgen! Na Kakadu NP zijn we dus in stappen via de Arnhem en Stuart Highway naar Alice Springs en door naar Uluru gereden en nu weer terug in Alice Springs waar we even aan het bijkomen zijn van alle ervaringen en kilometersvreten....... Nu dus even de tijd om internetcafe eens op te zoeken en blog weer bij te werken. Morgen of overmorgen vertrekken we naar het oosten om via Tennant Creek naar rechts af te buigen en in stappen via mt Isa o.a. naar Townsville en dan naar boven naar Cairns. En dan is het plan om het wat rustger aan te gaan doen, zeker wat betreft kilometers.......

We genieten nog steeds van het reizen, zijn blij dat we nu weer zelf een potje mogen koken elke dag en de outback was een unieke ervaring, maar niet een plek waar tinus of Con zou kunnen wonen! Echt veel te rustig en geisoleerd van alles en iedereen!!!!

Tot de volgende blog vanuit Queensland Australie!

Liefs Tinus en Con

Jan Willem

G'day! Leuke belevenissen! Veel plezier daar!

Marian Wijnen.

Hoi Hoi Conny en Tinus,

Niet alleen jullie maken een wereldreis ook wij hier lezers van jullie blog maken er een.
Wat een geweldige verhalen en een prachtige foto's.
Blijven genieten............

Groetjes Marian ( H&B )

San

Pfff broertje en zwageres!! Wat een verhalen, om jaloers op te worden. Ik dacht dat de camper wat groter was maar ja jullie hebben er blijkbaar genoeg aan hahaha. Wel lekker romantisch in de middle of nowhere. Ik zag dat jullie me 2 x keer gebeld hadden maar ja er wordt hier gewoon gewerkt he...

Doe rustig aan en poko poko!!

Joris en Renee

We zijn heel jaloers!!! Klinkt goed lekker BBq-en in de middle of nowhere! Hier inmiddels weer aan het werk en gewend aan de kou, het nieuws nog gevolgd? ivm de tsunamie op Sumatra?

Stefan

He, he, eindelijk weer wat te lezen over jullie ;-)
En weer mooie foto's. Ik zie hier onder werktijd regelmatig collega's jullie site bekijken (nog steeds niet veel veranderd dus ;-))
Gelukkig waren jullie op tijd weg uit Indonesie. Vulkaanuitbarstingen kunnen behoorlijk roet in het eten gooien en van tsunami's wordt je ook niet droog achter je oren.

Houdoe

mark fem en minke

he die wereldreizigers. Hoe is het met jullie. tja moest toch maar eens reageren op al jullie mooie verhalen. We houden het allemaal bij hoor. Briljant om te lezen en vooral te zien, want al die namen waar jullie zijn geweest zeggen ons niks maar de foto's des te meer (lees beetje jaloers). Tinus briljante foto trouwens van jou je surf deur en je brommer (hoezo past niet, past wel !!). Hebben nog op televisie gekeken naar het programma bondi beach rescu (waren op bali aan het strand), maar jullie niet gezien helaas. Hier Alles goed, Fem groeit aardig met haar dikke buik. Ze heeft het fysiek wel wat zwaar (net als jullie ha ha). Minke is briljant en praat meer en meer het is een echte kleuter aan het worden. En ik, ik ga zo lekker mountainbiken dus met mij ook alles goed. groeten uit Zwolle en blijf die mooie berichten en foto's maar sturen, dan hoeven we ook niet een week vrij te vragen voor als jullie terug zijn en we de foto's gaan kijken. Mazzel

Kirsten

Ha die reizigers,

leuk om jullie verhalen te lezen. Goed dat jullie zo aan het genieten zijn.

Con, ik heb je advies nodig! Hoe is de route met het pontje vanuit Rhenen???? Jammer dat je niet hier bent hadden we mooi kunnen carpoolen! Ja, je snapt het goed er is weer liefde in m'n leventje en deze, tja dit is een blijvertje!!

Lekker genieten daarzo!! Nogmaals, fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.

groetjes Kirs

Ronald en Sabina

Hey,

Welkom in Aussie, mooiste plekje op aarde niet ;-) Leuk om te lezen over de voor ons bekende dingen. Over de vliegen maken ze vaak grapjes... Ze noemen het de 'Australische groet', omdat je steeds voor je ogen zwaaien moet om die vliegen weg te jagen. :-) Hebben jullie die speciale petjes al met gaas ervoor? Veel plezier nog en leuk om te lezen hoe het met jullie gaat! See you, Ronald & Sabina & kids