tinusencondewereldrond.reismee.nl

NT(West MacDonnel Ranges) en Queensland (wet tropics)

Goodday Mates en Darl's, How 're you'll doin? We're fine thanx! Het gehalte rednecks wordt weer wat minder nu we de outback uit zijn....... Ondertussen zitten we in Townsville (Queensland) en hebben we de afgelopen dagen weer veel moois gezien en vandaag voor het eerst weer de rust gevonden om in een internetcafe te gaan zitten.....nou hier komt 'ie dan! Na Uluru en Olga's zijn we terug in Alice Springs nog naar de West MacDonnel Ranges gereden voor meer rode rotsen (ja we zijn ze nog lang niet zat) en waterpartijen. We hebben daar een supermooie nacht onder een enorme sterrenhemel (we wisten niet dat er zoveel sterren bestonden) doorgebracht, op een bushcamping bij Ormiston Gorge.....romantisch!!!! Daarna weer opgemaakt voor een lange tocht (ca. 3000km) door de outback via Threeways over de Overlanders Highway, Mathilda Highway en Savannah Highway via allemaal kleine gehuchtjes naar Port Douglas waar we voor het eerst de oostkust zagen na een dag of 5 kilometersvreten, en dan deden wij het nog rustig aan!!!! En dan denk je lekker die zee in! HELAAS! Er mag alleen in een kubus van ca. 100m2 gezwommen worden i.v.m. gevaar voor haaien, croc's en kwallen!!!! Dus daar sta je dan op een bountystrand met palmen en lappen heerlijk zand....mag je nergens zomaar de zee in!!!!! Toch maar even het stof eraf gespoeld en daarna plan getrokken voor de rest van de reis..... Na Port Douglas zijn we via de binnenlanden via teletubbieland (lees: atherton tablelands/misty mountains/wet tropics) over "the green way" via allemaal "touristenplekjes" gereden naar Cairns. Daarna verder naar het zuiden waar we nu in Townsville zitten. Wat ons hier opvalt is dat Australie westers is, zelfs af en toe amerikaans aandoet. Maar op sommige gebieden niet echt vernieuwend/modern (uitgezonderd auto's) is. Behalve als het aankomt op veiligheid!!!! Hier kunnen we in NL nog een puntje aan zuigen..... En ook grappig om te zien hoe er in grote steden zout water lagunes zijn gebouwd aan de zee als "veilige" manier om in de zee te zwemmen voorzien van lifeguards etc. mooi compromis.... Het verhaal begint alweer behoorlijk lang te worden, dus we houden het weer voor gezien. Het gaat goed met ons, we moeten af en toe een "verplichte dag niksen" inplannen, want er is hier veel te veel te zien.... oh ja nog iets Australisch: bijna alles is rolstoel toegankelijk!!!!! Zelfs midden in de jungle zijn wandelpaden en viewing platforms toegankelijk voor de minder valide mens!!!! Geeft je toch het gevoel nog erg dicht in de beschaving te zijn in plaats van middenin de jungle!!! wel apart! Misschien klinkt het wat negatief, maar zo bedoelen we het niet..... Tot nu toe hebben we nog geen land gezien met zoveel diversiteit en verscheidenheid als in Australie voorzien van alle gemakken.....en dan hebben we nog niet eens het onderwaterleven gezien!!!! Dat staat op de planning voor komende week!!! Dus tot dan! Heel veel liefs Tinus en Con

Stefan

Hehe, eindelijk weer een update. Hebben we hier tenminste weer wat te lezen. Houden jullie een score bij van jullie roadkills? Wie gaat er aan de leiding?

Groetjes Stefan

Ramon

Dushiiii,

We hebben op 6 november een zoon gekregen genaamd Devon Manuel Koops. (3460 gr./ 51 cm).
Geboortekaartje valt in jullie bus als ik hem binnen krijg ;)
Ik heb al een paar keer gelezen dat jullie je zeker niet vervelen, dus ik zou zeggen blijf ervan genieten.

gr. Ramon, Frenda, Rilana en Devon dus...