tinusencondewereldrond.reismee.nl

Laatste stuk NSW tot sydney

Hello everybody,

Laatste blog vanuit Australie, want morgenochtend vliegen we naar Nieuw-Zeeland! Webeginnenin Christchurch. Dat ligtop het zuidereiland, waar het op dit moment koud is. Voor jullie peanuts, maar voor ons vanuit 29 graden in Sydney een behoorliijke verandering in temperatuur (weersbericht voor morgen is 15-17 graden in NZ). Af gelopen weken hebben weer wat slechter weer gehad zodat we alvast een beetje hebben kunnen wennen! De bedoeling is dat we in N-Z zo ver naar het zuiden gaan afzakken om gletsjers en pinguins te gaan zien? Maar goed dat horen jullie dan rond die tijd wel weer. Nu eerst weer even een paar weekjes terug in de tijd voor wat we de afgelopen tijd hebben uitgespookt!

We waren gestart met onze surftoer die helaas in Sydney is geëindigd waar we Tinus z'n 3e liefde en verjaardagscadeau hebben verkocht, want opsturen is de plank niet meer waard en meenemen wordt lastig in een backpack! Onderweg weer veel mooie dingen gezien (zie foto's) en voor de zeilliefhebbers nog wat smulplaatjes ertussen gezet......met name in Sydney varen er erg mooie bootjes rond.......maar ja dat geld eigenlijk ook voor alle andere havenstadjes......

Ondertussen nu 4 dagen Sydney erop zitten en Australie wordt goed afgesloten met 2 dagen super mooi weer. Kort samengevat heeft Australie veel hoogte en dieptepunten gekend......Hoogtepunten: natuur, dieren, surfen, en alles wat jullie hebben kunnen zien op het blog... Dieptepunten: kies laten trekken bij tinus na 2e keerkaakontsteking, 3 keer ingebroken waarvan 1x door onszelf.......

We zijn heel benieuwd naar wat Nieuw-Zeeland ons gaat brengen en na twee dagen uitrusten in een hostel zijn we klaar voor een nieuw kampeeravontuur van 6 weken in Nieuw-Zeeland! Klaas bedankt voor allebruikbare tips en als anderen nog do's en dont's weten laat maar horen!

Dit was het voor nu...... Als het lukt zet ik ook nog even de duikfoto's van komodo erop (gekregen van een duikgenootje via de e-mail) onder de andere indonesie foto's..... Ik hoop dat iedereen een leuke sinterklaas heeft gehad? Wij moesten het doen zonder de lekkere chocoladeletters, speculaas en pepernoten, maar ach da's ook wel zo goed voor de lijn!

Tot de volgende keer!

Liefs martijn en Conny

p.s. wist-je-dat: Martijn op een gegeven moment zelf vond dat het te hard waaide om te kunnen surfen!!!!!! Moet niet gekker worden, toch?

martina

Hee hallo daar!
Nu gaan jullie heerlijk naar nieuw zeeland!!! Geniet er lekker van, want volgens mij zijn jullie alweer bijna op de helft og niet? Die tijd gaat dan ook veel te snel he! Hopelijk beleven jullie een prachtige tijd in nieuw-zeeland en ontmoeten jullie hele vriendelijke mensen.
Veel plezier.

x

gertie berghuis

ha die Conny en Martijn ,
Af en toe stamp ik eens lekker op de inmiddels bevroren grond om jullie een beetje te porren of Edith die ook down-under zit .Hier hartje winter ;gisteren nog op de fiets een sliding gemaakt in de bocht maar het was goede valactie want ik schoot door en het viel mee.
Mooie foto's wederom .
ik maak ook foto's maar dan op het werk :we zijn een symposium aan het organiseren Conny !
wordt vervolgd
gertie

Sandra

Ola Dushi's,

Erg leuk allemaal, die verhalen en foto's.
Mochten jullie trouwens begin Maart in Zuid Amerika zijn, en weer even naar het vertrouwde eilandje Bonaire willen...... Ik ben weer een eiland bewoonster v.a. 5 Mrt. Echt waar!!!!!!!! Ja echt waar!!!!!!!!! Dus Paps en Mams, mochten jullie dit lezen en ook weer naar Bonaire gaan, even contact zoeken.
Lekker verder genieten op Nieuw Zeeland!!!!!!! Ben wel jaloers op jullie hoor!!!! Chocolade letters waren weer lekker!!!!!!!! Marsepein ook trouwens!!!!!!!!!
Ayoooooooooooo

Janny

Wij wensen jullie een goede reis naar en een fijne tijd in Nieuw Zeeland. Ik ben stiekem een beetje jaloers, want Nieuw Zeeland staat al een tijd op mijn verlanglijstje. In Ngongotana woont een vriendin van mij: Hannie en Dudley Baines, 7 Preston Road.
Mochten jullie daar nog in de buurt komen, doen hun vooral de hartelijke groeten van ons.

rik van de komodoboot

jullie zullen het prima naar de zin hebben, wij zijn inmiddels al ruim 2 weken in nieuw zeeland en het is veeeel mooier dan australie; ruiger en niet zo "geregeld"en ook veel goedkoper.
have fun

Mia en Klaas

Goed om te horen dat jullie nu in Nieuw Zeeland zijn. We zijn nieuwsgierig naar jullie ervaringen en of jullie het net zo fascinerend, geweldig etc. vinden als wij.
Laat horen hoe jullie Milford Sound vinden, want daar zijn wij niet aan toe gekomen, staat voor onze volgende reis op de planning.
Een hele fijne tijd toegewenst en hopelijk wordt het weer beter.

groetjes,
Mia en Klaas