tinusencondewereldrond.reismee.nl

Nieuw-Zeeland: zuidereiland deel 2

Hallo lieve bloglezers,

Allereerst alvast voor iedereen hele fijne feestdagen en een heel avontuurlijk 2011!!! in een mooi wit besneeuwd en koud Nederland. Wij hadden het natuurlijk zelf graag even willen zien endan aanschuiven bij het kerstdiner natuurlijk!!!!!....En zelfs de NK marathon schaatsen op de Belterwieden hoorden we......tuurlijk! Als er nu ook nog een Elfstedentocht komt dan komen we echt even een kijkje nemen!!!!!

Maar goed wij hebben de laatste week ook weer veel moois gezien en gedaan en willen jullie hier weer van mee laten genieten. Hier komt ‘ie dan! Na de pinguins in Oamaru zijn we inderdaad richting Otago peninsula gereden. Daar hebben we de dag erna vliegende albatrossen gezien. Dit kan alleen als er voldoende wind staat en natuurlijk hadden we voldoende wind. Later bleek zelfs dat enkele dagen later, nadat wij alweer vetrokken waren, het behoorlijk is gaan stormen met vloedgolven en overstromingen erbij! Dus wederom net op tijd weer weg! Ook hebben we daar nog pelsrobben gezien! Wat een luie beesten zijn dat! Ze schijnen normaal best territoriaal te kunnen zijn, maar op dit strandje kon je erg dichtbij ze komen, fijn voor ons.....(zie foto's)

Na Otago via een mooie zuiderlijke route door het Catlins NP gereden met mooie baaien, uitkijkpunten, watervallen, en nog meer zeerobben! Hier zouden ook weer pinguins zitten, maar eerlijk gezegd zijn we er niet meer na sunset op uit gegaan aangezien het hier in het zuidpuntje ook steeds kouder werd. Met name 's avonds en 's nachts....

Daarna weer de binnenlanden in via Fiordland met Milford sound als mega trekpleister. Helaas hadden wij slecht weer en vonden wij de weg naar Milford Sound mooier dan de fjorden zelf. Daarna via Queenstown naar Lake Wanaka waar we een paar dagen hebben gechilled. Dit is een erg mooi plekje om even een pas op de plaats te maken en even tot rust te komen (ja mensen, reizen is soms best vermoeiend) en nu via de westkust naar boven. We zijn gisteren al bij de Fox gletsjer geweest en hebben daar een aantal mooie wandelingen gemaakt en nu zitten we bij de Frans Jozef gletsjer en brengen we hier de kerstdagen door! Dus ook wij kunnen de sneeuw opzoeken met kerst!!! Na de jaarwisseling is het plan om het zuidereiland te verlaten en naar het noordereiland te gaan. Maar niet voordat we nog naar het Tasman NP zijn geweest en alles wat onderweg op die route ligt. Maar daarover weer meer de volgende keer ....

Heel veel liefs

Tinus en Con

Dieuwke (die van Zumba, oh ja)

Nog steeds aan het genieten dus. Wat maken jullie een hoop mee en wat zien jullie mooie dingen (tenminste, de foto's zijn erg mooi).
Leuk hoor om het zo te kunnen volgen.
Wilde jullie vanuit een errug wit Rhenen heel fijne feestdagen wensen en een fijne jaarwisseling natuurlijk.
Geniet lekker verder!

Marja Loeffen

Hoi kiwi's (tijdelijk)
Leuk om de foto's NZ te zien en jullie verhalen te lezen, komen eigen herinneringen weer boven (9 jaar geleden) Jullie hadden Edith net gemist, hoorde ik, grappig zo ver weg en dan even vlak bij! Geniet van dit mooie land en zijn vriendelijke bewoners. En van de kerstdagen!
houdoe, Marja

Gerard en Monique

He reizigers, prachtig daar, geniet er van en fijne kerst en oud/nieuw daar !!! Groetjes.

Mia en Klaas

Hee Martijn en Conny,

Kia Ora, geweldig om te lezen dat jullie NZ zo fantastisch vinden. Niet voor niets dat de New Zealanders het: "God's Own Country" noemen.
Heel veel plezier in Abel Tasman park en we zien uit naar de volgende foto's.

groetjes en alvast een hele fijne jaarwisseling.

groetjes,

Mia en Klaas

Stefan

Ho, ho, ho hoop dat jullie een fijne kerst hebben gehad. Wij hier wel, een witte zelfs. Nu op naar de jaarwisseling. Heb jullie mailtje met foto opgehangen tussen de andere kaarten in de koffiekamer. Kan iedereen jaloers toekijken.

Groetjes Stefan

Karin Roelofsen

Hoi Martijn en Conny,
Wat een prachtige foto's en wat maken jullie veel mooie dingen mee. Dat zal volop genieten zijn. Ik wens jullie veel gezondheid en geluk in 2011 en hoop dat er nog heel veel van deze mooie momenten bij zullen komen om later nog vaak aan terug te kunnen denken.
Groetjes,
Karin Roelofsen