tinusencondewereldrond.reismee.nl

Nieuw-Zeeland: Zuidereiland deel 3

Hey lieve lezers,

We zijn ondertussen op het noordereiland aangekomen en verblijven nu in de hoofdstad Wellington. Gisteren de ferry gepakt en nu zijn we plannen aan het maken wat we de komende twee weken nog willen gaan zien! Want de 18e vliegen we alweer naar Tahiti om een dikke week bij te komen aan het strand en wat snorkelen enzo......heel veel meer is daar niet te doen! Da's wel even goed voor ons!

Maar goed we waren gebleven bij Frans Jozef gletsjer waar we eerste kerstdag ons eerste cadeautje mochten uitpakken, want het weer was zo goed en de vallei zo stabiel dat we naar de voet van de gletsjer mochten lopen en de gletsjer tot op 100meter mochten naderen. Echt heel indrukwekkend om het geluid van de ijsblokken te horen en te voelen die met de rivier meegevoerd worden en tegen de omliggende rotsen aan denderen....Nu begrijpen wealle voorzorgsmaatregelen ook wat beter....

Tweede kerstdag brachten we door in Hokitika waar we 's avonds naar de 'glowworm dell' zijn gereden voor een hele grote levende kerstboom!!! Het was dan wel niet zoals thuis, maar dit had ook wel wat.....

Na Hokitika zijn we verder naar het noorden gereden en hebben een bezoekje aan het Abel Tasman NP en Kahurangi NP. Met namehet eerste park is bekend om z'n lange kustwandeling van enkele dagen, maarhet tweede park vonden wij mooier en erg indrukwekkend, en ondanks dat het hier nu hoogseizoen is was het daar nog bijna verlaten....echte aanrader voor de mensen die hier nog heen gaan.....

Toch was Abel Tasman ook supermooi, alleen we hebben al een flinke dosis strand e.d. gezien, misschien waren we daardoor minder onder de indruk......zie zelf maar op de foto's wat je ervan vind....

Oud en nieuw hebben we doorgebracht in Nelson op een familiecampingwaar ze een live bandje hadden. Tussen de hossende kinderen met dronken papa's en mama's hebben we ons goed vermaakt met een flesje champagne..... Toch misten we wel het vuurwerk en de oliebollen (dat is hier helemaal niet).....Maar wederom wel een aparte ervaring om met familie te bellen als het bij ons al polonaise-dansen is en aan de andere kant van de wereld men nog aan het oliebollen bakken is......

Het nieuwe jaar is weer goed begonnen! En we hebben nog 4 maanden te gaan...zijnjullie al aan het aftellen?

Liefs Martijn en Conny

Sander

We love u!!!

Stefan

Tja al die sneeuw die jullie hier mislopen en de witte kerst gemist. K'heb echt medelijden met jullie. Maar wees gerust, de sneeuw is bijna weg. Vandaag weer ouderwets veel regen. Gelukkig hebben we jullie foto's nog.

Houdoe

Mia

Wordt dus sparen voor Kahuragi park als ik het goed begrijp. Ook prima! Nog veel fun jullie.

Maria Bongers (afd 2)

Hoi Conny en Martijn,
Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal in Nieuw-Zeeland meemaken! Voor mij is dit weer herrinneringen ophalen. Leuk om ook de foto's te zien, die we ongeveer hetzelfde gemaakt hebben. En als jullie vertellen over de Frans Josef gletsjer kan ik die beelden weer duidelijk voor me zien! Ben helemaal jaloers op jullie. Met veel plezier lees ik jullie verhalen. Nog veel reisgenot en op naar het volgende reisverslag!
Groetjes Maria

Familie Picciau

Hey lieve Con en natuurlijk je mannetje,
Enorm gefeliciteerd met je verjaardag! Ook al zittem jullie aan de andere kant van de wereld, willen we je toch laten weten dat we aan jullie denken!
Ik heb je geen sms gestuurd omdat ik niet weet of dat heel duur voor je is en of dat uberhaupt wel aankomt!
Een hele dikke knuffel van de Picciautjes

Stefan

Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria. Hiep hiep hoera (24x toch;-)