tinusencondewereldrond.reismee.nl

Frans-Polynesie; Moorea

Iaorana lieve lezers,

Bonjour mag ook!!! Op dit moment zitten we op een pleintje in het centrum van Papeete te wachten op de bus die ons naar de airport van Tahiti brengt. Maar eerst nog even een paar weekjes terug naar Auckland......

Daar hebben we drie heerlijke dagen op een camping aan het strand gestaan en niks uitgevoerd! De 18e zijn we in het vliegtuig gestapt waar we vervolgens ‘s avonds op de 17e aankwamen in frans polynesie, Tahiti. Leuk zo'n verjongend reisje!!!!

Het ontvangst was ondanks het tijdstip inclusief ukalille trio en vrouwen met bloemenkransen!!!!! De volgende morgen zijn we met de ferry naar Moorea vertrokken waar we acht dagen in een fare (soort huisje op palen) op een camping hebben geslapen. Een heerlijk plekje waar we vanaf de veranda meteen de zee kunnen zien. We hadden ons voorgenomen om eens even echt vakantie te vieren tijdens onze reis en dat is gelukt!!!! We hebben echt een heerlijke week achter de rug en zijn weer uitgerust om aan het volgende avontuur te gaan beginnen. Drie dagen paaseiland, en daarna twee maanden door centraal-america (mexico-panama) reizen en als afsluiter drie weken zeilen over de caribbean als crew van de SV-illusion (jaja, het is nu definitief! Voor meer info zie www.sv-illusion.co.uk) en daarna bijkomen samen met Martin en Ria op Tobago waarmee we samen weer richting Europa vliegen.

Maar eerst weer even terug naar Moorea. Voor de mensen die weleens plaatjes van Frans polynesie hebben gezien, het zijn echt bountyeilanden, vrouwen dragen echt bloemen achter hun oor en mannen hebben tatoos overal...... Blauwe zee gevuld met mooie onderwaterwezens. Je hoeft geen goede fotograaf te zijn of de meest geavanceerde fotocamera te hebben om hiet ansichtkaartfoto's te maken! Voor de mensen die afgelopen fotoseries al niet konden verdragen is het misschien verstandig de foto's niet te bekijken....en oh ja.... ze hebben STOKBROOD! Heerlijk!!!! Jaha, FRANS Polynesie! .

Ondanks ons voornemen helemaal niks te doen (is erg moeilijk) hebben we toch het een en ander gedaan. Duiken met citroenhaaien en rifhaaien. Snorkelen met adelaarsroggen en pijlstaartroggen met scooter eiland rondrijden en kayakken naar verlaten motu's (eilandjes). Wat een heerlijk relaxed eiland is Moorea en wat een ontzettend leuke mensen hebben we ontmoet. Heel toevallig deelden zes andere nederlanders en een belg tegelijkertijd de camping met ons, dus klein kamp holland op Moorea!
Geniet van de foto's, wordt niet jaloers, we hebben vaak aan jullie gedacht.....

Heel veel warmte vanuit zonnig Frans Polynesie,

Martijn en conny

Janneke

Gewoon lekker blijven doen al die leuke dingen. (mits je geen lening hoeft af te sluiten haha) Nu ben je er en pluk je de dag. Anders krijg je later misschien wel spijt, dat je het niet gedaan hebt.