tinusencondewereldrond.reismee.nl

Paaseiland (Rapa Nui)

Ola Familia y amigos,

Que tal? We zijn na drie dagen Paaseiland (rapa nui) via Santiago de Chile nu in Mexico beland. We verblijven vlakbij Cancun op Isla de Mujeres (eiland van de vrouwen...jaja) en blijven een aantal dagen om weer even lekker bij te komen van alle indrukken de lange vluchten en jetlag......
Zeker de vlucht naar Paaseiland was pittig omdat we savonds vanaf tahiti vertrokken en de volgende ochtend 10 uur lokale tijd aankwamen op paaseiland. Terwijl we toch echt maar 5 uurtjes in de lucht hebben gezeten...... Vervolgens de camping opgezocht waar we twee nachten in een tentje hebben geslapen....we houden het kamperen nog wel even vol.... Dit was veruit de goedkoopste optie op een relatief duur eiland. Omgerekend waren we hier net zoveel geld per dag kwijt als in Australie en Nieuw-zeeland.....

De eerste indruk van paaseiland is: heerlijk Zuid-amerikaans, het temperament en het levensgenot is meteen voelbaar. Verder is de natuur niet zo overweldigend (droog, dor en rotsachtig, m.u.v. de zee en golven) maar de beelden maken veel goed. Echt overal zijn de moai beelden te zien. Soms nieuw bij restaurants e.d. als decoratie, soms liggend face down weg te vegeteren langs de rand van de kust. Heel typisch..... Natuurlijk zijn deze beelden het mooiste bij sunset of sunrise dus van slapen is inderdaad weinig gekomen.....(zie foto s). Tevens zijn de golven hier echt geweldig.....Tinus liep alweer rond, speurend naar surfboardverhuur....Tevens is dit het meest afgelegen eiland ter wereld.....
Het was leuk om eens geweest te zijn en meegemaakt te hebben. En we hebben super leuke mensen ontmoet, die we ook al op Moorea tegen waren gekomen....dus wederom kamp Holland..... echter deze camping was een stuk drukker i.v.m. het festival die 1 februari van start gaat . Dus de overdaad aan nederlanders was wat minder nadrukkelijk aanwezig! We hebben van de voorbereiding voor het festival wel iets kunnen meepikken, maar helaas gingen we toch echt drie dagen te vroeg weg van het eiland......
Na twee dagen van reizen zitten we nu in een posada met balkonnetje en eigen badkamer !!!! Hoe lekker is dat! Na al die tijd van delen mogen we nu weer wat decadenter leven voor een kleinere prijs! Heerlijk! En weer buiten de deur eten!!! We hebben het maar zwaar hier........
We houden het weer voor gezien, internet is weer betaalbaar en de computers weer van deze tijd dus waarschijnlijk zullen jullie weer snel van ons horen......