tinusencondewereldrond.reismee.nl

Guatamala (deel 2) en El Salvador

¿Hola lieve lezers,

Na Antigua zijn we richting Lago de Atitlan gegaan, een (krater)meer omringd door vulkanen en mooie kleine dorpjes met nog echte authentieke bewoners die allemaal in hun eigen groepskleuren inklederdracht rondlopen. Echt supermooi om te zien. In Mexico willen de meeste mayagroepen nietgefotografeerd worden i.v.m. hun ziel die dan verdwijnt (ofzoiets). In Guatamala zijn ze er ook niet echt dol op maar ondertussen al behoorlijk gewend aan toeristen die hun camera te pas en te onpas op hen richten.......dus konden wij het natuurlijk ook niet laten...... Vanaf Panajachel, waar we verbleven, zijn we op zondag naar de beroemde markt van Chichicastenango geweest. Twee keer per week komen alle bewonders uit alle omstreken naar het stadje om daar hun goederen te verkopen of om inkopen te doen. En dat is natuurlijk de kans om als toerist ongegeneerd mensen te kunnen bekijken...... Ondertussen zijn de markten ook al uitgebreid met souvenirs voor de toeristen die daar en masse op af komen.....Ondanks dat toch echt zeker wel de moeite waard. Zelfs Tinus die ondertussen wel een beetje marktjesmoe begon te worden vond het een mooie afsluiting van Guatamala....

Want de dagen erna zijn we via Antiqua naar El Salvador gereisd waar we nu al ruim een week aan de atlantische kust zitten en waar er natuurlijk weer ge(golf)surft kan worden!!!! Eerst in El Zonte verbleven waar de golven net iets te snel en te groot zijn zodat Tinus met zijn longboard steeds gespoeld werd. Daarna naar een dorpje iets verder, El tunco waar je op de wereldbroemde point break van El Sunzal kan surfen....en dit bevalt beter!!!!! Dus veel hangmat en bikinitime voor con......onderbroken door een fotoshootje op het strand....ja, de progressie van tinus moet natuurlijk vastgelegd worden!!!!!Ook aan al dit geluier komt weer een eind want morgen vertrekken we richting de hoofdstad om vanaf daar de bus naar Nicaragua te pakken......Hoe Nicaragua is.....dat hoor je de volgende keer!

besos Y brasas

Martijn y Conny

Jeanne Opdam

Weer erg genoten van jullie verhaal en foto's!
Wat een machtige reis maken jullie.
Nog veel plezier
groetjes en tot het volgende verhaal.

Janneke

tja Tinus het is geven en nemen. de zee met golven voor jou en de marktjes voor Con.
Je moet wel de hele tijd naar beneden kijken of niet? op de foto lijken die vrouwen daar zo klein. Gaan ze nog geen foto's van jou maken haha. Tinus de reus.