tinusencondewereldrond.reismee.nl

Ayuthaya en Sukhothai

Hallo Lieve lezers,

Nu alweer een weblog terwijl we nog maar net 6 dagen van huis zijn!!! Nee, we vervelen ons niet, maar in bijna alle guesthouses hier is gratis wifi en nu ook gratis internet..... echt een luxe waar we maar niet te snel aan moeten hechten maar wel gebruik van maken! Dus terwijl Martijn even ligt te chillen en Conny daarvoor veel te wakker is komt er dus nu alweer een update!!!

Het laatste verhaal was uit Bangkok waar we 2 nachten geleden uit zijn vertrokken. Na de eerste dag tempels en tuktuk rijden volgde nogeen dag met tempels (zelfs nog mooier dan die van de dag ervoor) en een treinrit naar Ayuthaya (oude stad 1,5 uur boven Bangkok). De treinrit heeft grote indruk op ons gemaakt met name door de enorme hitte.....Ik geloof niet dat de NS in nederland het zo slecht nog niet doet. Al vertrok onze trein mooi op tijd......

Je moet je voorstellen, zon schijnt, temperaturen boven de 30 graden Celsius,alle ramen open, geen wind,ventilatoren aan het plafond die piepend en krakend hun best doen, en brede lederen stoelen, niks mis mee zou je denken.......nou werkelijk waar..... we dreven gewoon weg..... In Ayuthaya hebben we het de dag erna anders aangepakt omdat het nog steeds zonnig was hebben we een bootje samen met twee Brittish lads gehuurd, die bij ons in het guesthouse zaten en ook een wereldreis gaan maken van een jaar. De rivierbood enigszins verkoeling en zo lang we maar bleven varenmet de longtailboot was het goed toeven. Toch moest er natuurlijk gestopt worden bij wat oude ruinesuit de rode Khmer tijd....voor wat kodak momentjes......maarde ruineswarenal het zweet waard....We hebben zelfs nog de trappen beklommen van een toren van 35 meter hoog. (zie foto's)

Een leuke tijd gehad met de britse jongens, maar diezelfde avond vertrokken we weer met de nachttrein naar Sukhothai waar we nu in een guesthouse zitten......met gratis internet dus.....

Ook de nachttrein was een hele ervaring, je hebt inderdaad een bed maar echt slapen hebben zelfs Tinus en ik niet gedaan, misschien wat gedommeld.....wederom de NS is zo slecht nog niet!!!!!

Vandaag hebben we voor de verandering weer wat ruines bekeken maar niet per boot of tuk-tuk maar per fiets!!!!! Het was gelukkig bewolkt!!!! Overmorgen vertrekken we met de bus, waarvan we hebben gehoord dat die sneller en comfortabeler reizen dan de trein, richting Chiang Mai waar we dan 3 dagen de jungle in gaan voor olifant rijden, bamboo raften, hill-tribe ontmoeten, etc. Jullie horen wel weer hoe het was als we weer terug zijn en weer een guesthouse treffen met gratis internet!!!!!

Kortom even een samenvatting: Het gaat goed met ons, we hebben het warm...... Eten en bier is goed....tempels komen al enigszins de neus uit, we hebben zin in actie!!!!

Tot de volgende keer!

Liefs Martijn en Conny

P.S. Het is echt superleuk om jullie reacties te lezen....en om te merken dat jullie met ons meereizen!!!! Bedankt hiervoor!

Sander en Janneke

hoi hoi

een hele snelle reactie van ons.
San is nog lekker aan het werk en ik ben een vakantie aan het uitzoeken voor ons. Wil nog niet echt opschieten. Thailand misschien wel, vliegen we jullie achterna. We hebben een 17 daagse rondreis gezien. Maak de weg maar alvast vrij. De verhalen zo te lezen moet dat wel super zijn. En de temperatuur, tja die mag wel wat omlaag daar aan jullie te merken. Maar we gaan niet klagen. Kijk de foto's nog maar eens terug en dat maakt een hoop goed.
Fijn dat jullie gebruik maken van het gratis internet. Zo blijven wij op de hoogte.
Maak het jezelf vooral gemakkelijk en doe lekker rustig aan. Geniet van elkaar en van het land. Dikke kus San en Jan

Melanie

Hi hi luitjes,
Wat nou eten en bier......... Hahaha genieten das 1 ding wat jullie dus lekker aan het doen zijn SUPER en die foto's whawhawha.
Nou ff iets van ons. We hebben de ticket geboekt naar Capetown 13 december en vliegen 3 jan 2011 weer terug YESSSSSS. Mario heeft een werkvisum gekregen voor de 1e 3 mnd in Angola dus het begin is er goed he.
Nou luitjes ik blijf jullie volgen doe rustig aan met surveivullu whawha. XXX Mel

Familie Picciau

Hey toppers!
Zo bijzonder dat jullie aan de andere kant van de wereld zitten!
En wij een beetje kunnen meekijken in jullie droomreis!
Geniet en leuk om steeds te lezen en te zien hoe het met jullie gaat!
Tot de volgende..
Liefs van ons 4 tjes

Heleen en Edwin

Fijn te lezen dat jullie het zo ontzettend naar jullie zin hebben! Schitterende foto's! Geniet lekker, tot het volgende berichtje!
Liefs Heleen en Edwin

Charissa schoonheidsspecialist en van zumba!

Hey reizigers!
Wat superleuk om jullie verhalen te lezen!
Zit elke keer met smart te wachten op het volgende verhaaltje.
Leuke fotos ook!
Raar idee 6 dagen pas weg en nu al zoveel gedaan en gezien! En tegerlijkertijd zo ver weg!
Supergaaf dat jullie dit doen!

Ben benieuwd naar de rest van de verhaaltjes!

Het ga jullie goed!

Succes!

Liefs Charissa en Ionut (want die leest ook mee!) hahaha

Zumbazot oftewel Dieuwke

Heeeeej,
Leuk zeg om je zo in een heel andere setting te zien en te volgen. Fijn ook dat ik zo ook nog eens wat van de wereld meekrijg, bedankt!
Geniet lekker verder, op naar het avontuur!
Ik zumba nog wel lekker verder hoor (en denk stiekem nog eens aan ons duo-zumba lesje ooit!),
groetjes
Dieuwke